Зарубіжна література

Програма самореалізації осособистості «Вічні цінності» (комплексна система завдань за романом Джонатана Cвіфта «Мандри Гулівера»)

Розробила вчитель російської мови та зарубіжної літератури Кузнецово-Михайлівської ЗОШ I-III ступенів Кривонос Олена Іванівна 2011 рік.

   Ми вирушаємо у мандри , адже мандрувати можна на тільки у просторі, а й у часі, потрапляючи в такий спосіб у невідомі країни.
Наше завдання – не тільки простежити мандрівні шляхи героя , а й відповісти на не зовсім просте запитання:
- Чому автор привів свого героя у цю невідому країну, якої немає на жодній карті?
- Яку мету він переслідував?
- Від чого це, нарешті залежить?
Бажаю тобі успіху і пропоную виконати різні види завдань і висловити своє ставлення до кожного з них.



Завдання 1. Розвиваємо вміння узагальнювати знання про автора твору.

1) Паровий корабель «Антилопа» у травні 1899 року залишив французький порт Брістоль.
2) Його капітан Гуллівер стояв на палубі і дивився на берег.
3) Після спокійних днів почався страшний шторм.
4) Ніхто не хотів залишати чудовий корабель, лише Гуллівер сів у човен.
5) Гуллівер побачив високий берег і пристав човном до нього.
6) Біля берега було дуже глибоко.
7) Гуллівер вийшов із човна й одразу пішов у розвідку.
8) Мандрівника із захопленням зустріли мешканці цієї держави.
9) Вони були справжніми ліліпутами не зріст, тобто діставали Гулліве-рові до пояса.
10) Але їхні корови і вівці, м'ясом яких вони годували свого гостя, були найзвичайнісінькими тваринами.
11) Гостинні ліліпути зовсім безпечно ставилися до прибулого велетня.
12) Гуллівер урочисто ввійшов у столицю.

Завдання 2. Складаємо простий план про перший день Гулівера.
Враховується точність і послідовність подій.

Завдання 3. Вгадуємо предмети за описом.
1) Для якої важливої справи було викликано урядовців з пір'ями і чорнилом?
2) Що записали як: «Срібна скриня з кришкою»?
3) Що назвали «Прямокутний килим білого кольору»?
4) Що з трудом погортали і відклали, не зрозумівши?
5) Що визначили, як «порошок чорного кольору»?
6) Що ввійшло до реєстру під назвою «круглі ядра»?
7) Що їх найбільше здивувало і заслужило на вигук: «Навіщо Людина-Гора носить у кишені огорожу міського парку»?
8) Що описано так: «Білі круглі предмети, можливо, срібні, схожі на щити наших воїнів, жовті круглі предмети, можливо, золоті, більші за наші тарілки, але набагато важчі»?
9) Що це: «Круглий предмет. Одна стіна прозора, мов крига. Крізь неї видно дванадцять чорних знаків. Знаки розташовані по колу. По них рухаються дві стріли: одна довга, друга коротша. Усередині предмета постійно хтось стукає. Можливо, зубами...»?
10) Один з предметів, позначених як невідомі.
11) Предмет, який впізнали відразу, хоча він і був колосального розміру.
12) Те, що Гуллівер приховав від обшуку в потайній кишені жакета.
Відповіді
1. Обшук. 2. Табакерка. 3. Хустка. 4. Записник. 5. Порох. 6. Дріб. 7. Гре бінець. 8. Монети. 9. Годинник. 10. Бритва. 11. Шпага. 12. Окуляри.


Завдання 4. Робимо зіставлення вчинків героїв.
Навести приклади ставлення Гуллівера до ліліпутів та навпаки,а також ставлення державних управлінців до Гулівера.


Завдання 5. Малюємо схему «Державний устрій Ліліпутії»

Завдання 6. Вчимося ораторському мистецтву.
Від імені імператора запропонуйте Гулліверові:
а) забрати флот Блефуску;
б) допомогти захопити і підкорити острів.
- Від імені Гуллівера дати відповідь імператору та описати детально свої дії щодо флоту Блефуску.


Завдання 7. Вчимося філософському осмисленню державного ладу законів та звичаїв країни.
Висока (велика) людина може набувати величності у своїх вчинках, у доброму, щирому ставленні до інших. «Золоте правило моралі» проявляється у будь-яких випадках за будь-яких часів: стався до інших так, як хихочеш, щоб вини ставилися до тебе.



Завдання 8.Вчимося відстоювати свою точку зору.
Намалюйте або опишіть один з провідних моментів перебування Гуллівера у ліліпутів – презентація-захист свого твору.

Любий друже!
Ти успішно закінчив виконання всіх завдань за твором Джонатана Свіфта «Мандри Гуллівера»
Сподіваюсь ти можеш відповісти на питання, поставлені на початку нашої роботи, сподіваюсь, що тобі було цікаво.

Комментариев нет:

Отправить комментарий